آموزش ساخت بازی موبایل

آشنایی با مراحل ساخت بازی موبایل (قسمت دوم)

ما در قسمت اول تمام نیازمندی ها اقدامات اولیه لازم برای شروع ساخت بازی موبایل را موردبررسی قرار دادیم. اگر می‌خواهید نحوه ساخت بازی موبایل را یاد بگیرید و در این زمینه نیاز به راهنمایی دارید، بهتر است بعد از مطالعه بخش اول این مقاله، نحوه استفاده از موتورهای بازی‌سازی و سایر ابزارهای بازی‌سازی (بدون کد نویسی) را نیز این قسمت یاد بگیرید و این مسیر آموزشی را با موفقیت به پایان برسانید. در این بخش وارد مرحله توسعه یک بازی موبایل می‌شویم و همه اقدامات لازم برای این مرحله را بررسی می‌کنیم. 

تشکیل یک تیم حرفه‌ای برای انجام بخش‌های مختلف، بهترین کاری است که می‌توان برای ساخت بازی موبایل پیشرفته انجام داد. البته، ساخت بازی موبایل کاری است که به ‌تنهایی و با افزایش مهارت کد نویسی هم می‌توان انجام داد ولی مانند هر فعالیت دیگر، کیفیت و دقت کار تیمی بسیار بیشتر و بهتر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بخش توسعه و انتشار بازی موبایل با ادامه مطلب همراه باشید:

بخش 2: (توسعه بازی موبایل)

1. تشکیل یک تیم حرفه‌ای

تشکیل تیم برای ساخت بازی موبایل

کار تیمی باعث راحت‌تر شدن پروسه دستیابی به هدف مشترک می‌شود. ساخت بازی علاوه بر کد نویسی، طراحی گرافیک، ایجاد شخصیت‌ها، کاراکترها و … نیازمند برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری درست است. با همکاری و مشورت با افراد باتجربه به ‌راحتی می‌توان در مورد ایده‌های برتر برای پیاده‌سازی، بهینه‌سازی و ارتقاء بخش‌های مختلف بازی و … تصمیم‌گیری کرد.

البته، توجه داشته باشید که انتخاب هم‌تیمی ها باید بر اساس نیاز شما و تخصص آنها انجام بگیرد. ایده و برنامه ساخت بازی موبایل شما رازی است که همه اعضای تیم باید نسبت به محافظت از آن تعهد داشته باشند.

2. ساخت دارایی‌های بازی

دارایی های بازی

دارایی‌های بازی شامل تمام اجزای تشکیل‌دهنده بازی است. از مهم‌ترین اجزای بازی می‌توان به گرافیک دو بعدی، مدل‌های سه‌بعدی، تصاویر پس‌زمینه، طراحی سطح، موسیقی، کلیپ‌های صوتی، انیمیشن‌ها و … اشاره کرد. در کل، هر چیزی که گیمر در طول بازی می‌بیند یا می‌شنود جزو دارای‌های بازی محسوب می‌شود و باید به‌طور کامل ساخته شود.

3. شروع کد نویسی برای ساخت بازی موبایل

ترکیب دارایی‌ها با برنامه‌نویسی باعث تعاملی شدن یک بازی موبایل می‌شود. درواقع، از کد نویسی برای تعیین نحوه برخورد و تعامل گیمر با بازی استفاده می‌شود. تنظیم جریان بازی و ترتیب وقوع اتفاقات با استفاده از کد نویسی انجام می‌شود. درواقع، کد نویسی و اسکریپت‌ها حکم چسبی را دارند که همه اجزای بازی را به هم متصل می‌کنند.

برنامه‌نویسی برای بازی نیاز به تجربه و مهارت زیادی دارد. اگر قصد دارید که خودتان این کار را انجام دهید باید با زبان برنامه‌نویسی بومی پلتفرم موردنظر، زبان c و c++ و هر زبان مورد نیاز برای موتور بازی‌سازی، آشنایی کامل داشته باشید.

مسیر تبدیل شدن به برنامه نویس حرفه ای

یادگیری تکنولوژی های جدید و تمرین مداوم، کلید تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای است.

4. تست بازی

تست بازی این امکان را به شما می‌دهد که نحوه عملکرد آن را در دنیای واقعی ببینید. بهتر است افرادی از سنین و جوامع مختلف را برای تست بازی انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که مشکلات غیرقابل پیش‌بینی را تشخیص داده و آنها را برطرف کنید. بازخوردهای کاربران به شما کمک می‌کند که پروژه خود را تکمیل‌تر کنید.

 سؤالاتی که باید هنگام تست بازی به آنها پاسخ دهید:

  • آیا به‌ درستی از بازی استفاده می‌کنند؟
  • آیا می‌توانید کاری کنید که کاربران درک بهتری از بازی داشته باشند؟
  • کاربر به‌راحتی می‌تواند نحوه استفاده از بازی را یاد بگیرد یا کار کردن با بخش‌های مختلف بازی کمی سخت است؟
  • آیا به‌ اندازه کافی جذاب و لذت‌بخش است؟
  • آیا خطایی وجود دارد که باید برطرف شود؟

یک پیشنهاد ویژه!

انتشار نسخه بتا از بازی این امکان را به سازنده می‌دهد که قبل از انتشار کامل، بازی را در معرض دید دنیای واقعی قرار دهد. دلایل انجام این کار عبارت‌اند از: دسترسی به بازخورد زودهنگام کاربران، استفاده از کاربران به‌عنوان گروه آزمایشی برای پیدا کردن خطاها و باگ‌ها. البته، این امکان برای یک مدت محدود قبل از انتشار بازی وجود دارد.

5. بازاریابی برای بازی

بازاریابی

حتی قبل از انتشار بازی هم باید به فکر شروع بازاریابی درست باشید. ایجاد سر و صدا و جلب توجه گیمرها باعث می‌شود که شروع قدرتمندتری داشته باشید. یک وب‌سایت برای بازی خود ایجاد کنید و فیلم تبلیغاتی جذابی برای آن تهیه کنید. این کار باعث می‌شود که کاربران از هدف ساخت بازی موبایل موردنظر و ویژگی‌های برجسته آن اطلاع پیدا کنند. از افرادی که از بازی شما استفاده می‌کنند، درخواست کنید که نظرات واقعی خود را منتشر کنند. تاریخ انتشار بازی را مشخص کرده و یک لوگو و کاور هنری جذاب و مناسب برای بازی خود ایجاد کنید.

6. انتشار بازی

انتشار بعد از ساخت بازی موبایل

بعد از طی این مراحل، دیگر وقت انتشار بازی فرا رسیده است. باید به‌عنوان توسعه‌دهنده در پلتفرم موردنظر خود ثبت‌نام کنید. اطمینان حاصل کنید که بازی شما از تمام استانداردهای تضمین کیفیت تعیین‌شده توسط پلتفرم برخوردار است.

تاریخی که برای انتشار مشخص کردید را در نظر بگیرید و این ثبت‌نام را قبل از آن تاریخ انجام دهید. اگر بازی شما رد شد، بازخوردهای ارسال شده را بررسی کرده و تغییرات لازم را اعمال کنید. بعد از اعمال تغییرات، بازی خود را دوباره ارسال کنید.

7. ادامه کار بعد از ساخت بازی موبایل

امروزه به ‌ندرت پیش می‌آید که بعد از انتشار برنامه یا بازی، نیازی به آپدیت‌های دیگر نباشد. بعد از اینکه بازی در دسترس مخاطبان بیشتر قرار گرفت، احتمالاً با اشکالات جدید، انتقادات و نقص‌های امنیتی بیشتر مواجه خواهید شد. به همین دلیل باید به کار خود ادامه دهید و اقدامات لازم را جهت ارتقا بازی انجام دهید.

بررسی و نظرات کاربران را بررسی کنید. به آنها پاسخ دهید و انتقادات درست و منطقی را جدی بگیرید. این نشان می‌دهد که ساخت یک بازی خوب و جلب رضایت کاربر در اولویت شما قرار دارد.

اکنون ‌که با تمام مراحل توسعه و ساخت بازی موبایل آشنا شدید، نوبت به معرفی چند نرم‌افزار توسعه بازی (بدون نیاز به کد) می‌رسد.

بهترین برنامه‌های ساخت بازی موبایل (بدون کد نویسی)

این کاملاً مشخص است که ساخت یک بازی پیشرفته و سنگین نیازمند دانش برنامه‌نویسی تخصصی است. بااین‌حال، اگر قصد دارید برنامه ساده و کوچکی بسازید و علاقه‌ای به یادگیری برنامه‌نویسی ندارید، استفاده از ابزارهای بازی‌سازی زیر به شما کمک می‌کند که بازی‌های خود را بدون نیاز به یادگیری زبان برنامه‌نویسی بسازید.

Unity

هیچ‌کدام از ابزارهای بازی‌سازی به‌اندازه Unity شاهد رشد و محبوبیت نبوده است. Unity علاوه بر اینکه از کتابخانه‌های مربوط به پلتفرم‌ها پشتیبانی می‌کند، بلکه از یک IDE داخلی نیز برخوردار است. همچنین از این ابزار می‌توان برای ساخت بازی‌های دو بعدی و سه‌بعدی استفاده کرد و حجم زیادی از دارایی‌ها و منابع لازم برای ساخت بازی موبایل فوق‌العاده را دربرمی گیرد.

بسیاری از توسعه‌دهندگان برجسته مانند Obsidian Entertainment (Pillars of Eternity) و inXile Entertainment (Wasteland 2) شروع به استفاده از این ابزار کرده‌اند.

خبر خوب این است که Unity کاملاً رایگان است. البته، یک قانونی که وجود دارد این است که اگر سالانه بیش از 100 هزار دلار درآمد داشته باشید باید مجوز مربوط به Unity Pro را با قیمت 1500 دلار خریداری کنید. مطمئناً 1500 دلار در کنار 100 هزار دلار درآمد سالانه، هزینه زیادی نیست.

هزینه استفاده از ابزار: رایگان

GameMaker

GameMaker یکی از محبوب‌ترین ابزارهای ساخت بازی موبایل است و ویژگی‌های زیادی باعث شده است که در این جایگاه قرار بگیرد.

امکان دراگ و دراپ کردن در کنار سایر ویژگی‌ها باعث شده است که کار کردن با این ابزار کار راحتی باشد. درواقع، این ابزار مناسب افرادی است که تابه‌حال در زندگی خود برنامه‌نویسی انجام نداده‌اند و علاقه زیادی به ساخت بازی موبایل دارند.

سازنده‌های بازی‌های محبوب Hotline، Miami و Spelunky اولین نسخه بازی خود را با این ابزار پیاده‌سازی کرده‌اند.

بهترین بخش GameMaker این است که به خاطر برخورداری از یک زبان برنامه‌نویسی داخلی به افرادی که تجربه برنامه‌نویسی دارند، این امکان را می‌دهد به استفاده بیشتری از امکانات ابزار داشته باشند. GameMaker این امکان را برای علاقه‌مندان به ساخت بازی موبایل می‌دهد که بدون هیچ دغدغه‌ای، قدم‌های اولیه خود را در صنعت بازی‌سازی بردارند و با محدودیت‌های سایر برنامه‌ها روبرو نشوند.

هزینه استفاده از ابزار

آزمایشی: رایگان

حرفه‌ای: 50 دلار

جامع: 800 دلار

RPG Maker

همان‌طور که از اسم آن مشخص است، این ابزار برای ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی RPG مناسب است. در بازی‌های نقش‌آفرینی، گیمرها نقش شخصیت‌های مربوط به یک داستان را بازی می‌کنند. پس وقت آن رسیده است که بازی نقش‌آفرینی که سال‌ها در ذهن داشتید را با استفاده از این ابزار پیاده‌سازی کنید. RPG Maker بهترین ابزاری است که سال‌ها به توسعه‌دهندگان بازی نقش‌آفرینی کمک کرده است.

این برنامه همه موارد لازم برای ساخت بازی موبایل هیجان‌انگیز را شامل می‌شود. رابط کاربری آسان و ویژگی‌های بسیار کاربردی و قدرتمند این ابزار باعث شده است که برای تمام افراد علاقه‌مند به بازی‌سازی حکم یک قهرمان را داشته باشد. کار کردن با این ابزار به‌ قدری راحت است که با وجود کمبود دانش برنامه‌نویسی باز هم احساس محدودیت نخواهید کرد.

هزینه استفاده از این ابزار

آزمایشی: رایگان

اصلی: 59.99 دلار

GameSalad

GameSalad شبیه GameMaker است چون این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که بازی خود را برای چند پلتفرم بسازد و منتشر کند. امکان دراگ و دراپ کردن، استفاده از این ابزار را بسیار راحت نموده است.

تاثیرگزارترین بخش این ابزار، کتابخانه behavior است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که رفتارهای پیچیده را به‌راحتی پیاده‌سازی کنند. کاری که انجام آن بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی بسیار دشوارتر می‌شد.

در حال حاضر، با استفاده از این ابزار هزاران بازی موبایل ساخته شده است و اکثر آنها در بازار بازی موفق بوده‌اند.

هزینه استفاده از ابزار

اصلی: رایگان

پیشرفته: 300 دلار

نتیجه‌گیری

ساخت بازی موبایل یکی از هیجان‌انگیزترین کارهایی است که می‌توان برای پیاده‌سازی ایده‌های جالب استفاده کرد. درواقع، با این کار هم به ایده‌های خود قدرت می‌دهید و هم مسیر را برای کسب درآمد از این طریق باز می‌کنید. ما در این مقاله، هر آنچه برای شروع کار خود نیاز داشتید را پوشش دادیم. امیدواریم که مطالعه این مقاله، اولین قدم در مسیر موفقیت شما باشد.

اکنون‌که صحبت از بازی موبایل شد، بهتر است شما را با یکی از بهترین بازی‌های آموزشی آشنا کنیم:

بازی تاپس یک ابزار فوق‌العاده است که دانش‌آموزان به کمک آن می‌توانند زمان مطالعه و درس خواندن خود را لذت‌بخش تر کنند. درواقع، چالش‌هایی که این بازی برای دانش‌آموزان قرار می‌دهد باعث می‌شود که علاوه بر مطالعه، میزان سطح دانش خود را اندازه بگیرد. شرکت در چالش‌ها و برنده شدن جوایز باعث می‌شود که انگیزه دانش‌آموز برای درس خواندن چندین برابر شود. پس اگر به‌عنوان یک دانش‌آموز نمونه در تلاش هستید که کیفیت مطالعات خود را بالا ببرید، همین الان بازی تاپس را نصب کنید تا در مسیر موفقیت قدم بردارید.

مطالب مرتبط
tops - screen

هنوز بازی رو دانلود نکردی؟

همین الان بازی تاپس رو دانلود کن و رقابت رو شروع کن

قوانین و مقررات تاپس

تعاریف و اصطلاحات: تاپس: اپلیکیشن تاپس یک بازی می‌باشد که با تکیه بر محتوای آموزشی بستری مناسب برای رشد و تعالی دانش آموزان در زمان فراغتشان را فراهم می‌نماید. کاربر : شخص حقیقی یا حقوقی می باشد که از طریق بستر ارتباطی اینترنت و با استفاده از اپلیکیشن تاپس نسبت به دریافت خدمات اقدام می نماید. حساب کاربری (پروفایل) : حسابی است که کاربر با ثبت شماره تلفن همراه خود برای استفاده از خدمات تاپس در اپلیکیشن ایجاد کرده‌ است. اطلاعات هویتی : اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد تاپس می‌شود. قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران : قانون اساسی، قوانین عادی، آیین نامه های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر جامعه می‌یاشد. کاربران با ثبت نام در تاپس و همچنین با استفاده از خدمات تاپس می‌پذیرند که قوانین و مقررات جاری تاپس را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی، آن را پذیرفته‌اند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییرکند و بنابراین استفاده مستمر کاربران از تاپس به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات است. برای استفاده از خدمات تاپس لازم است که هر کاربر اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی با ثبت شماره تلفن همراه، یک حساب کاربری در اپلیکیشن بسازد. کاربر مذکور باید نام، نام خانوادگی و شماره همراه خود را در اپلیکیشن تاپس ثبت کند. در صورت نقص اطلاعات امکان بروز اشکال در سرویس ها وجود داشته و مسئولیت آن با کاربر خواهد بود. در صورت استفاده از خدمات تاپس، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب خود هستند و مسئولیت تمامی فعالیت هایی که تحت حساب کاربری آنان انجام گیرد، بر عهده خودشان است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر می بایست در اسرع وقت با پشتیبانی تاپس تماس بگیرد. کاربر حق واگذاری و اجازه استفاده از حساب کاربری خود به دیگران (حقیقی یا حقوقی) را ندارد. شرایط استفاده از تاپس: کلیه اصول و رویه های تاپس منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربران است. محتویات و سرویس های تاپس، تنها برای استفاده شخصی و غیرتجاری عرضه شده است. هرگونه استفاده غیرشخصی، قابل پیگرد بوده و هیچ فردی به هیچ عنوان مجاز به استفاده از اطلاعات تاپس برای فروش و یا تولید مجدد در هیچ بستری نمی باشد. استفاده از تاپس برای دسترسی به سرویس ها فراهم شده و لازم است کاربر صرفاً از آن در جهت اهداف و مقاصد تعریف شده استفاده نماید. استفاده از اپلیکیشن به گونه ای که باعث بروز مشکل، از کار انداختن و ... آن شود، مجاز نبوده و از طرف صاحب امتیاز نرم افزار قابل پیگیری حقوقی خواهد بود. این سند به عنوان یک توافق نامه با توجه به مقررات و قوانین کشوری مقرر گردیده و به معنای اعلام موافقت کاربر با شرایط استفاده از تاپس است. کاربر متعهد است به هیچ عنوان سوالات موجود در تست ها و کوئیزها و آزمون ها را به هیچ نحوی با دیگران به اشتراک نگذارد. کاربر می پذیرد که راه ارتباطی اپلیکیشن تاپس با وی از طریق ارسال پیامک است و امکان درخواست قطع ارسال پیامک برای وی وجود دارد، ولی ممکن است که با قطع پیامک، در استفاده از سرویس با اشکال مواجه شود. استفاده از اپلیکیشن تاپس نیازمند سخت افزار و اینترنت بر روی آن می باشد، مسئولیت تامین و همچنین پرداخت هزینه های مربوط به آنها بر عهده کاربر است. کاربر متعهد است در طول یا پس از اتمام استفاده از تاپس، هیچ یک از اطلاعات تاپس را به هیچ گونه ای استفاده نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات خارج از ساختار خود اپلیکیشن بر خلاف قوانین و مقررات تاپس خواهد بود. تاپس ممکن است به علت به روزرسانی، اقدام به حذف برخی از محتواها کند. کاربر حق ندارد هیچ گونه تلاشی در جهت استخراج Source Code نرم افزارهای RF تاپس شامل Decompile، مهندسی معکوس یا فعالیت های مشابه انجام دهد. کاربر مجاز نیست با استفاده از روش های framing یا mirroring یا روش های دیگر نسخه دیگری از اپلیکیشن تاپس را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم افزار تاپس یا در روش ارائه سرویس تاپس تغییر یا خللی ایجاد کند. کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری، مطالعه یا هرگونه فعالیت داده کاوی روی سرویس اجرا کند. کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ یک از بخش های سرویس تاپس یا سرویس های مرتبط با تاپس انجام دهد. هزینه ها و پرداخت: خرید اشتراک از تاپس صرفاً از طریق درگاه اینترنتی صورت می پذیرد. امکان عودت هزینه اشتراک و خدمات خریداری شده تنها تا 72 ساعت پس از پرداخت امکان پذیر است. این امکان تنها از طریق ارسال درخواست از طریق "تماس با ما" در صفحه "پروفایل" امکان پذیر است. اگر تراکنش پرداخت هزینه توسط درگاه بانکی (که خارج از کنترل مجموعه ما است) برگشت بخورد، یا دچار مشکلی شود و همچنین اگر تحت شرایط ذکر شده در این توافقنامه هزینه شما عودت داده شود، ما دسترسی شما به محتوای خریداری‌شده را معلق یا ملغی خواهیم کرد. همچنین اگر به هر دلیلی تراکنش مشکوک و غیرقانونی اتفاق بیافتد، تراکنش‌های انجام‌شده لغو و باطل و دسترسی شما به محتوای خریداری‌شده معلق یا ملغی خواهد شد. ما این حق را برای خود محفوظ می‌داریم که به صلاحدید خودمان حساب شما را با خبر قبلی معلق یا مسدود کنیم. امکان استفاده از محتوای غیر رایگان اپلیکیشن، با پرداخت درون برنامه ای، اعتبار دارد. مسئولیت تاپس: تاپس تمامی تلاش خود را جهت استفاده کاربر از اپلیکیشن تاپس به کار می گیرد اما تضمینی در مورد اجرای آن بر روی همه دستگاه ها یا شبکه های ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفن همراه و ...) نخواهد داد. در صورت بروز مشکل در زمان استفاده از تاپس کاربران می توانند از طریق سرویس "ارتباط با ما" در صفحه پروفایل مشکل خود را مطرح کرده و تاپس پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل مشکلات به عمل خواهد آورد. اطلاعات و محتوای موجود در تاپس از منابع معتبر و مرتبط و با رعایت مقررات و توجه به حقوق مولفان جمع آوری شده است. ممکن است اطلاعات، نرم افزار، سرویس های موجود یا ارائه شده در اپ در مواردی غیر دقیق و یا دارای اشکالات جزئی باشد. تاپس به طور مداوم اطلاعات و محتویات اپ را کنترل و بروز خواهد نمود. تاپس سهولت چگونگی استفاده، دقت اطلاعات، تضمین عملکرد نرم افزار و سرویس ها را بدون قید و یا تضمین، "آنگونه که هست" ارائه می کند. تاپس تحت هیچ شرایطی مسئولیت های ناشی از مهارت کم کاربر در استفاده از اپلیکیشن و یا ابراز اینکه در مورد سرویس و محصولات اطلاعی نداشته است را برعهده نخواهد گرفت. تاپس مسئولیتی در قبال مشکلات ناشی از قطع و یا سرعت اینترنت، مشکلات کاربری، خرابی تجهیزات شما و یا آلودگی آن به ویروس نداشته و مسئولیت تأخیر یا عدم کارکرد اپلیکیشن ناشی از این موارد بر عهده استفاده کننده خواهد بود. تاپس سعی می‌کند که کاربران دسترسی شبانه‌روزی در تمامی ۷ روز هفته را داشته باشند و سعی می‌کند هرگونه زمان ازکارافتادگی را به حداقل برساند. تاپس ممکن است با اطلاع قبلی، به منظور تعمیر و نگهداری اپلیکیشن، دسترسی کاربران یا ارائه خدمات را موقتاً و در حداقل زمان ممکن متوقف یا معلق کند. قطع سرویس: تاپس در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد که حضور یک کاربر می تواند برای تاپس یا سایر کاربران نامطلوب باشد حق حذف دسترسی کاربر به اپلیکیشن را دارد. اگر تاپس به این باور برسد که کاربر از سیاست عودت وجه سوءاستفاده می‌کند، این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که حساب کاربری کاربر را معلق یا مسدود یا ملغی کند و استفاده کنونی یا آتی وی از خدمات و محصولات تاپس را محدود یا مسدود کند. اعتبار قوانین: توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های تاپس منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزش و پرورش جمهوری اسلامی است. تاپس حق تغییرات آتی در قوانین را بر خود محفوظ می‌داند و در صورتی که تغییراتی در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌ها ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

small_c_popup.png

ثبت نام رایگان

در خبرنامه تاپس ثبت نام کنید تا مقالات جدید هم برای شما ارسال شود
لوگو اندروید

برای یک شروع هیجان انگیز آماده ای؟