مدیریت زمان اندروید

۸ راهکار برای مدیریت زمان در استفاده از موبایل

چند نفر را میشناسید که این روز‌ها کارشان نیاز به اینترنت نداشته باشد و یا ساعاتی از روزشان را مشغول کار با موبایل نباشند؟ حتی اگر کارتان هیچ نیازی به استفاده از فضای مجازی نداشته باشد شما باید زمانی را در روز صرف هماهنگی های مربوط به کارتان به وسیله موبایل و وسایل ارتباطی بکنید؛ این‌ها استفاده‌ی ضروری ما از تلفن همراه هستند و میبینیم که کسی نیست که این روز‌ها با این دستگاه سر و کار نداشته باشد.

در دوران همه گیر شدن ویروس کرونا راه‌های ارتباطی ما محدود‌تر هم شده‌اند و ما ناگزیر به استفاده بیشتر از این موبایل و تبلت هایمان هستیم. دانش‌آموزان با اپلیکیشن‌های موبایل با معلمان و مدارس ارتباط میگیرند و به جای دیدار با دوستان‌شان با آن‌ها مکالمه و یا چت می‌کنند. آن‌ها زمانی را که در مدرسه صرف بازی کردن و تفریح کردن می‌کردند باید با بازی کردن با تبلت‌ها و گوشی‌هایشان پر کنند و یا زمان شان را در شبکه‌های اجتماعی بگذرانند. اما چگونه باید زمان خود را در استفاده از موبایل مدیریت کنیم؟

کمتر کسی را می‌توان یافت که با گوشی‌موبایل سر و کار داشته باشد اما دچار این مشکل نباشد. ما می‌خواهیم راه حل‌هایی بیابیم تا بتوانیم زمان خود را در استفاده از موبایل مدیریت کنیم.

یکی از آسیب‌های پیشرفت سریع تکنولوژی این است که به ما فرصت همگام شدن با خود را نمی‌دهد و این موضوع سبب ایجاد استرس‌هایی است که امروزه تجربه می‌کنیم. تا همین ۲۰ سال گذشته موبایل و تبلت در میان خانواده ها‌ی ایرانی جایگاهی نداشت بعد از ورود این تکنولوژی به کشور گوشی تلفن‌همراه مخصوص پدر مادر‌ها و افراد شاغل بود و کم کم در میان عموم مردم جای خود را پیدا کرد؛

پس بیایید با چند راه‌حل بسیار ساده آشنا شویم:

هنگامی که موبایل و یا تبلت تان در حال شارژ است با آن کار نکنید.

بازی در زمان شارژ با موبایل

شاید با خواندن عنوان این قسمت تعجب کرده باشید اما یکی از ساده‌ترین راه‌حل‌هایی که باید به کار بگیریم تا بیش از حد به استفاده از موبایل عادت نکنیم استفاده نکردن از گوشی هنگام شارژ شدن است. ما در هنگام خرید تلفن‌همراه این توصیه‌ها را از فروشنده می‌شنویم که یکی از راه‌های حفظ سلامت باطری گوشی همین راه است. اما ما می خواهیم به حفظ سلامت خودمان کمک کنیم.

این کار چه سودی برای ما دارد؟

احتمالا شما هم تجربه کرده‌اید که وقتی در صفحه‌های مجازی می‌چرخید و یا با موبایل‌تان بازی می‌کنید متوجه گذر زمان نمی‌شوید؛گاهی تا وقتی که موبایل‌تان شارژ تمام نکند آن را کنار نمیگذارید. اما شاید این وققه‌ی زمانی تا وقتی که شارژ موبایل‌تان پر شود بتواند راه‌حلی باشد برای این‌‌که ساعاتی در روز درفضای واقعی زندگی کنید. کار با لوازم الکترونیکی در هنگامی که متصل به برق هستند بسیار خطرناک است و می‌تواند هم سلامت دستگاه و هم مهم‌تر از ‌آن خودتان را به خطر بیندازد.شما می‌توانید برای اینکه به این کار متعهد باشید از راهکار‌های مختلفی استفاده کنید اما می خواهیم یک اپلیکیشن به شما معرفی کنیم که به شما در این کار کمک می‌کند.

برنامه‌ی off the grid  این قابلیت را دارد که برای مدت زمان مشخص تلفن همراه و یا تبلت شما را قفل کند و در آن زمان شما به هیچ وجه نمی‌توانید قفل صفحه را باز کنید. اما در صورت نیاز می‌توانید شماره تلفن‌های ضروری را وارد کنید تا در همین زمان قابلیت ارتباط با آن‌ها را داشته باشید.؛ و اگر بخواهید در مدت زمانی که موبایل‌تان را قفل کرده‌‌اید از ‌آن استفاده کنید باید هزینه پرداخت کنید.

برنامه ای روزانه تهیه کنید و آن را جلوی چشمتان بگذارید.

اپلیکیشن برنامه ریزی اندرویدی

یکی از دلایلی که ما مدت زمان زیادی را در فضای مجازی در حال چک کردن پیام‌ها و یا بازی با موبایل یا تبلت خود هستیم نداشتن برنامه‌ی منظم روزانه است. وقتی در ابتدا تلفن همراه خود را به دست می‌گیرید قصد ندارید کل روزتان را را صرف گشتن در میان صفحات اشخاص مختلف و یا بازی کردن بکنید اما اگر برای خود برنامه‌ای نداشته باشید همین اتفاق خواهد افتاد؛ و زمانی برای رسیدگی به کار‌های خانه یا خواندن درس‌هایتان باقی نخواهد‌ماند. در پایان هرشب برنامه‌ی روز بعد خود را تهیه کنید و آن را به دیوار بزنید و یا آن را روی عکس زمینه‌ی صفحه‌ی موبای خود قرار دهید. با این ترفند هر زمانی که موبایل یا تبلت خود را بردارید با لیستی از کارهایی که باید انجام دهید مواجه می‌شوید. و می دانید کار‌های مهم‌تری برای انجام دادن دارید؛حتی می‌توانید برای انجام برخی کارها درساعت مشخص زنگ یاد‌آور تنظیم کنید که در ساعات مشخص کارهای مهم‌تان را یادآوری کنید.

نوتیفیکیشن های برنامه‌ها را خاموش کنید.

آیا اگر در طول روز با هر پیامی که در فضای مجازی برایتان ارسال می‌شود موبایل خود را چک نکنید اتفاق ناگواری رخ خواهد داد؟ این‌ها مشغله‌هایی هستند که دنیای امروز به ما تحمیل می‌کنند و ما باید بتوانیم زمان خود را مدیریت کنیم؛ تا قبل از اینکه از وجود چنین قابلیت‌هایی اطلاع داشته باشید چه می‌کردید؟ شما حق انتخاب دارید. بیشتر این قابلیت‌ها برای آسان‌تر کردن کار‌های شما در مواقع خاص و مورد نیاز هستند. از خودتان سوال کنید. آیا این قابلیت زندگی و ارتباطات مرا تسهیل کرده است یا سبب ایجاد چالش‌های بیشتر برای من شده‌است؟ من  در روز چند پیام ضروری دریافت می‌کنم؟ و یا چند بار در روز در شرایطی قرار دارم که نیاز داشته باشم صدای زنگ نوتیفیکیشن موبایلم مرا از اتفاقات مهم روزانه با خبر کند؟

از اپلیکیشن‌های مدیریت زمان استفاده کنید.

بیایید از خود موبایل‌هایمان کمک بگیریم تا از آن‌ها درست استفاده کنیم. شما اولین نفری نیستید که برای مدیریت زمان خود هنگام کار با موبایل دچار مشکل هستید. به همین دلیل برنامه‌های مختلفی برای کمک به حل این مشکل طراحی شده‌اند. شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌های مختلف مدت زمانی را که در روز قفل گوشی و تبلت‌تان را باز کرده‌اید ببینید و یا مدت زمانی که در هر برنامه‌ بوده‌اید؛ در بعضی برنامه‌ها اگر بیشتر از حدی معین در برنامه‌ای بمانید و یا بازی کنید آلارم‌های کلافه کننده‌ای می‌دهد که شما را وادار می‌کند موبایل خود را کنار بگذارید.

12 اپلیکیشن برتر مدیریت زمان در سال 2021

 

برای پاسخگویی به پیام‌هایتان ساعاتی مشخص کنید.

ترفند های تماس اندروید

برای پاسخگویی به پیام‌هایتان ساعاتی مشخص کنید و دوستان و ‌‌آشنایان خود را از تصمیم خود مطلع کنید. می‌توانید به ‌آن‌ها بگویید که برای کار‌های ضروری می‌توانند با شما تماس بگیرند و یا شماره تماس خانه و محل‌کارتان را به‌ آن‌ها بدهید؛ در غیر این صورت به عنوان مثال در ساعت  ۱۲ ظهر و ۷ بعد از ظهر حتما پیام‌های خود را چک خواهید کرد؛ و زمانی را به پاسخگویی و گپ و گفت با عزیزانتان اختصاص خواهید داد.

اگر این کار را انجام دهید دیگر در طول روز نگران پیام‌های دیده‌نشده نخواهید بود و آرامش خاطر بیشتری را در تجربه خواهید کرد. این نگرانی‌ها یکی از آسیب‌هایی است که درکنار تسهیل برقراری ارتباط بر ما وارد می‌شود اما باید بدانیم هیچ عملی بی‌ضرر نیست و ما فقط باید استفاده‌‌‌ی درست از هر وسیله را یاد بگیریم.

به جای چت کردن تماس بگیرید.

تماس با موبایل و چت کردن

تماس تلفنی صحبت شما را سریع تر به نتیجه خواهد رساند؛ شاید تا به حال متوجه این موضوع نشده باشید ولی یکی از مهم‌ترین دلایل اتلاف وقت در طول روز همین مدت زمانی است که شما در حال خواندن،پاسخ دادن و یا انتظار برای پاسخ طرف مقابل  هستید. می‌توانید اگر چند پیام خوانده نشده دارید. در وقت آزادتان با آن‌ها تماس بگیرید و به جای چت همزمان با چند نفر که به احتمال زیاد شما را کلافه خواهد کرد در زمان کوتاه تری حتی به نتیجه‌ی قابل اطمینان‌تری برسید. به علاوه تماس تلفنی لحن شما را انتقال می‌دهد و در صورتی که عجله داشته‌باشید و یا خوشحال و یا ناراحت باشید شنونده بدون اینکه شما این موضوع را مطرح کنید متوجه موقعیت شده و کار را برای شما آسان‌تر می‌کند.

روزانه ۵ دقیقه کمتر بازی کنید.

به نظرتان اینکار نشدنی است؟ یا برای انجام آن نیاز به اراده‌ای بسیار قوی دارید تا روزی ۵ دقیقه کمتر از روز قبل بازی کنید؟ بسیاری از ما اگر کاری دارای نتیجه‌ی کوتاه مدت نباشد حتی شانس امتحان کردن آن‌ را به خود نمی‌دهیم اما نتایجی که در بلند مدت حاصل شوند ماندگارترند. شما می‌‌توانید بعد از هر نیم ساعتی که از زمان کار با موبایلتان کم شد برای خود جایزه‌ای در نظر بگیرید و خود را تشویق کنید؛ در این صورت برای انجام اینکار انگیزه خواهید داشت. اگر روزی ۵ دقیقه کمتر بازی کنید بعد از ۲ هفته ۱ ساعت کمتر در حال کار با موبایل هستید؛ و در پایان ماه نتیجه‌ای فوق‌العاده خواهید گرفت.

موفقیت مجموع تلاش‌های کوچکی است که هر روز به‌طور مداوم تکرار می‌شوند.

یک دستگاه برای کارهای‌ ضروری و یک دستگاه برای کار‌های دیگر.

مدیریت زمان با موبایل های قدیمی

در بسیاری از مقالات خوانده‌ایم که یکی  از بهترین راه‌هایی که به وسیله‌ی آن می‌توان زمان استفاده از موبایل و تبلت را مدیریت کرد این است که موبایلی که با آن بازی می‌کنید،فضای مجازی را چک می‌کنید و برای کار‌های روزمره استفاده می‌کنید از دستگاهی که به وسیله‌ی آن در کلاس آنلاین شرکت می‌کنید و یا جلسه برگزارم می‌کنید متفاوت باشد. بسیاری از افراد حتی از موبایلی برای برقراری تماس‌های کاری استفاده می‌کنند که دارای پایین‌ترین سطح تکنولوژی است و به این صورت به هیج صورت در زمان خود حتی نمی‌توانند زمان خود را در فضای مجازی تلف کنند.

در این روز‌های کرونایی که ما از موبایل‌ها و تبلت‌هایمان برای فراگیری دروس مدرسه و برگزاری جلسات بهره میگیریم این دغدغه‌ها از قبل پررنگ‌تر شده‌اند و خانواده‌ها و به خصوص مادران را بیش از پیش نگران کرده‌اند. پس بهتر است راهکار‌های عملی را جایگزین نگرانی و اضطراب کنیم.

دوری کودکان و نوجوانان ما از اجتماع و جمع دوستان یکی از بزرگترین آسیب‌هایی است که این روزها خانواده‌ها متحمل می‌شوند زیرا رشد فرزندانشان در گرو همین ارتباطات و بازی ها شکل می‌گیرد . اما بازی‌های مجازی نیز دارای فواید بسیاری هستند که اگر از آن‌ها آگاه باشید می‌تواند به رشد فرزند شما کمک کند.برای آشنایی با فواید بازی‌ها مقاله‌ی “فواید بازی‌ها” را مطالعه کنید. ما با شناخت و آگاهی بیشتر است که می‌توانیم در زندگی موثر‌تر عمل کنیم.

 

مطالب مرتبط
tops - screen

هنوز بازی رو دانلود نکردی؟

همین الان بازی تاپس رو دانلود کن و رقابت رو شروع کن

قوانین و مقررات تاپس

تعاریف و اصطلاحات: تاپس: اپلیکیشن تاپس یک بازی می‌باشد که با تکیه بر محتوای آموزشی بستری مناسب برای رشد و تعالی دانش آموزان در زمان فراغتشان را فراهم می‌نماید. کاربر : شخص حقیقی یا حقوقی می باشد که از طریق بستر ارتباطی اینترنت و با استفاده از اپلیکیشن تاپس نسبت به دریافت خدمات اقدام می نماید. حساب کاربری (پروفایل) : حسابی است که کاربر با ثبت شماره تلفن همراه خود برای استفاده از خدمات تاپس در اپلیکیشن ایجاد کرده‌ است. اطلاعات هویتی : اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد تاپس می‌شود. قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران : قانون اساسی، قوانین عادی، آیین نامه های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر جامعه می‌یاشد. کاربران با ثبت نام در تاپس و همچنین با استفاده از خدمات تاپس می‌پذیرند که قوانین و مقررات جاری تاپس را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی، آن را پذیرفته‌اند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییرکند و بنابراین استفاده مستمر کاربران از تاپس به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات است. برای استفاده از خدمات تاپس لازم است که هر کاربر اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی با ثبت شماره تلفن همراه، یک حساب کاربری در اپلیکیشن بسازد. کاربر مذکور باید نام، نام خانوادگی و شماره همراه خود را در اپلیکیشن تاپس ثبت کند. در صورت نقص اطلاعات امکان بروز اشکال در سرویس ها وجود داشته و مسئولیت آن با کاربر خواهد بود. در صورت استفاده از خدمات تاپس، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب خود هستند و مسئولیت تمامی فعالیت هایی که تحت حساب کاربری آنان انجام گیرد، بر عهده خودشان است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر می بایست در اسرع وقت با پشتیبانی تاپس تماس بگیرد. کاربر حق واگذاری و اجازه استفاده از حساب کاربری خود به دیگران (حقیقی یا حقوقی) را ندارد. شرایط استفاده از تاپس: کلیه اصول و رویه های تاپس منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربران است. محتویات و سرویس های تاپس، تنها برای استفاده شخصی و غیرتجاری عرضه شده است. هرگونه استفاده غیرشخصی، قابل پیگرد بوده و هیچ فردی به هیچ عنوان مجاز به استفاده از اطلاعات تاپس برای فروش و یا تولید مجدد در هیچ بستری نمی باشد. استفاده از تاپس برای دسترسی به سرویس ها فراهم شده و لازم است کاربر صرفاً از آن در جهت اهداف و مقاصد تعریف شده استفاده نماید. استفاده از اپلیکیشن به گونه ای که باعث بروز مشکل، از کار انداختن و ... آن شود، مجاز نبوده و از طرف صاحب امتیاز نرم افزار قابل پیگیری حقوقی خواهد بود. این سند به عنوان یک توافق نامه با توجه به مقررات و قوانین کشوری مقرر گردیده و به معنای اعلام موافقت کاربر با شرایط استفاده از تاپس است. کاربر متعهد است به هیچ عنوان سوالات موجود در تست ها و کوئیزها و آزمون ها را به هیچ نحوی با دیگران به اشتراک نگذارد. کاربر می پذیرد که راه ارتباطی اپلیکیشن تاپس با وی از طریق ارسال پیامک است و امکان درخواست قطع ارسال پیامک برای وی وجود دارد، ولی ممکن است که با قطع پیامک، در استفاده از سرویس با اشکال مواجه شود. استفاده از اپلیکیشن تاپس نیازمند سخت افزار و اینترنت بر روی آن می باشد، مسئولیت تامین و همچنین پرداخت هزینه های مربوط به آنها بر عهده کاربر است. کاربر متعهد است در طول یا پس از اتمام استفاده از تاپس، هیچ یک از اطلاعات تاپس را به هیچ گونه ای استفاده نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات خارج از ساختار خود اپلیکیشن بر خلاف قوانین و مقررات تاپس خواهد بود. تاپس ممکن است به علت به روزرسانی، اقدام به حذف برخی از محتواها کند. کاربر حق ندارد هیچ گونه تلاشی در جهت استخراج Source Code نرم افزارهای RF تاپس شامل Decompile، مهندسی معکوس یا فعالیت های مشابه انجام دهد. کاربر مجاز نیست با استفاده از روش های framing یا mirroring یا روش های دیگر نسخه دیگری از اپلیکیشن تاپس را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم افزار تاپس یا در روش ارائه سرویس تاپس تغییر یا خللی ایجاد کند. کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری، مطالعه یا هرگونه فعالیت داده کاوی روی سرویس اجرا کند. کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ یک از بخش های سرویس تاپس یا سرویس های مرتبط با تاپس انجام دهد. هزینه ها و پرداخت: خرید اشتراک از تاپس صرفاً از طریق درگاه اینترنتی صورت می پذیرد. امکان عودت هزینه اشتراک و خدمات خریداری شده تنها تا 72 ساعت پس از پرداخت امکان پذیر است. این امکان تنها از طریق ارسال درخواست از طریق "تماس با ما" در صفحه "پروفایل" امکان پذیر است. اگر تراکنش پرداخت هزینه توسط درگاه بانکی (که خارج از کنترل مجموعه ما است) برگشت بخورد، یا دچار مشکلی شود و همچنین اگر تحت شرایط ذکر شده در این توافقنامه هزینه شما عودت داده شود، ما دسترسی شما به محتوای خریداری‌شده را معلق یا ملغی خواهیم کرد. همچنین اگر به هر دلیلی تراکنش مشکوک و غیرقانونی اتفاق بیافتد، تراکنش‌های انجام‌شده لغو و باطل و دسترسی شما به محتوای خریداری‌شده معلق یا ملغی خواهد شد. ما این حق را برای خود محفوظ می‌داریم که به صلاحدید خودمان حساب شما را با خبر قبلی معلق یا مسدود کنیم. امکان استفاده از محتوای غیر رایگان اپلیکیشن، با پرداخت درون برنامه ای، اعتبار دارد. مسئولیت تاپس: تاپس تمامی تلاش خود را جهت استفاده کاربر از اپلیکیشن تاپس به کار می گیرد اما تضمینی در مورد اجرای آن بر روی همه دستگاه ها یا شبکه های ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفن همراه و ...) نخواهد داد. در صورت بروز مشکل در زمان استفاده از تاپس کاربران می توانند از طریق سرویس "ارتباط با ما" در صفحه پروفایل مشکل خود را مطرح کرده و تاپس پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل مشکلات به عمل خواهد آورد. اطلاعات و محتوای موجود در تاپس از منابع معتبر و مرتبط و با رعایت مقررات و توجه به حقوق مولفان جمع آوری شده است. ممکن است اطلاعات، نرم افزار، سرویس های موجود یا ارائه شده در اپ در مواردی غیر دقیق و یا دارای اشکالات جزئی باشد. تاپس به طور مداوم اطلاعات و محتویات اپ را کنترل و بروز خواهد نمود. تاپس سهولت چگونگی استفاده، دقت اطلاعات، تضمین عملکرد نرم افزار و سرویس ها را بدون قید و یا تضمین، "آنگونه که هست" ارائه می کند. تاپس تحت هیچ شرایطی مسئولیت های ناشی از مهارت کم کاربر در استفاده از اپلیکیشن و یا ابراز اینکه در مورد سرویس و محصولات اطلاعی نداشته است را برعهده نخواهد گرفت. تاپس مسئولیتی در قبال مشکلات ناشی از قطع و یا سرعت اینترنت، مشکلات کاربری، خرابی تجهیزات شما و یا آلودگی آن به ویروس نداشته و مسئولیت تأخیر یا عدم کارکرد اپلیکیشن ناشی از این موارد بر عهده استفاده کننده خواهد بود. تاپس سعی می‌کند که کاربران دسترسی شبانه‌روزی در تمامی ۷ روز هفته را داشته باشند و سعی می‌کند هرگونه زمان ازکارافتادگی را به حداقل برساند. تاپس ممکن است با اطلاع قبلی، به منظور تعمیر و نگهداری اپلیکیشن، دسترسی کاربران یا ارائه خدمات را موقتاً و در حداقل زمان ممکن متوقف یا معلق کند. قطع سرویس: تاپس در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد که حضور یک کاربر می تواند برای تاپس یا سایر کاربران نامطلوب باشد حق حذف دسترسی کاربر به اپلیکیشن را دارد. اگر تاپس به این باور برسد که کاربر از سیاست عودت وجه سوءاستفاده می‌کند، این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که حساب کاربری کاربر را معلق یا مسدود یا ملغی کند و استفاده کنونی یا آتی وی از خدمات و محصولات تاپس را محدود یا مسدود کند. اعتبار قوانین: توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های تاپس منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزش و پرورش جمهوری اسلامی است. تاپس حق تغییرات آتی در قوانین را بر خود محفوظ می‌داند و در صورتی که تغییراتی در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌ها ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

small_c_popup.png

ثبت نام رایگان

در خبرنامه تاپس ثبت نام کنید تا مقالات جدید هم برای شما ارسال شود
لوگو اندروید

برای یک شروع هیجان انگیز آماده ای؟