مشاغل پردرآمد سال 2030

معرفی 15 مورد از مشاغل پردرآمد سال 2030

آیا نمی‌دانید که چه مشاغلی در حال رشد هستند و در سال 2030 به پردرآمدترین مشاغل تبدیل می‌شوند؟ اصلاً جای نگرانی نیست چون ما در این مقاله لیست کامل مشاغل پردرآمد سال 2030 را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. اگر آشنایی با مشاغل پردرآمد برای رسیدن به اهدافتان مهم است، توصیه می کنیم که ادامه این مقاله را از دست ندهید.

دانش‌آموزانی که اکنون در حال تحصیل هستند، توجه ویژه‌ای به مشاغل رو به رشد و گرایش‌های مربوط به آنها دارند. البته، درست نیست که هنگام بررسی مشاغل پردرآمد سال 2030 تنها دانش آموزان را مخاطب قرار دهیم. هیچ‌وقت برای شروع دیر نیست. شیوع بیماری کرونا، ناراضی بودن از شغل فعلی، تمایل به افزایش درآمد برای پیشرفت بیشتر و دستیابی به شغل رویایی و موردعلاقه از مهم‌ترین دلایل نیاز به آشنایی با مشاغل پردرآمد سال 2030 است. شاید مطالعه این مقاله، تلنگری برای تغییر مسیرتان باشد و هیچ‌وقت فراموش نکنید که اگر روزی متوجه این شدید که به جای کمک به دیگران در رسیدن در اهدافشان دوست دارید که به دنبال اهداف خودتان حرکت کنید، آنجاست که آمادگی دستیابی به رویاهایتان را پیدا کرده‌اید.

با انجام کاری که عاشق آن هستید، هیچ وقت درآمدتان متوقف نمی شود.

اِیشا تایسون

تأثیر شغل پردرآمد در زندگی

هر شخص متناسب با شرایط زندگی خود، دیدگاه متفاوتی نسبت به پول دارد. مهم این است که ابتدا، دیدگاه خود را مشخص کنید و سپس بر اساس آن تصمیم بگیرید که چه شغلی با چه میزان درآمدی می‌تواند شما را از زندگی راضی نگه دارد. اکثر مردم عقیده دارند که اگر یک شغل مناسب و پردرآمد داشته باشند می‌توانند زندگی عالی و مرفهی داشته باشند.

در واقع، یک شغل پردرآمد نیازهای اولیه فرد را برآورده می‌کند و در عین ‌حال، کلید دستیابی به خواسته‌های دیگر مثل یک خانه بزرگ، ماشین موردعلاقه و شیوه زندگی موردعلاقه است.

با اینکه پول و سرمایه اهمیت زیادی در زندگی دارد، اما هنگام انتخاب شغل باید تمام جوانب را در نظر بگیریم و بر اساس آن انتخاب هوشمندانه‌ای انجام دهیم.

از مزایای داشتن یک شغل خوب با درآمد مناسب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. حقوق کافی

“حقوق ” جذاب‌ترین کلمه در زندگی حرفه‌ای است. علاوه بر این، وقتی حقوق به میزان کافی باشد، انگیزه برای کار و تلاش زیاد بیشتر می‌شود.

یک شغل پردرآمد رضایت ذهنی ناشی از صرف زمان و هزینه‌های تحصیلی از دوران ابتدایی تا دانشگاه را به همراه دارد.

2. افزایش احترام

حقوق مناسب، احترام و اعتماد به نفس بیشتر را به همراه دارد. یک پزشک به خاطر خدمات ارزشمند خود در جامعه، مورداحترام است. خدمات و کارهایی که یک مهندس برای بالا بردن کیفیت زندگی و حفظ آرامش مردم انجام می‌دهد، مورداحترام است.

جایگاه برتر اشخاص به خاطر موقعیت شغلی آنها باعث افزایش احترام و اعتبار می‌شود. همچنین، هرچقدر که یک شخص در جامعه و خانواده توانایی بیشتری برای برطرف کردن نیازها داشته باشد به‌عنوان یک حامی و تکیه‌گاه شناخته می‌شود و همین باعث افزایش احترام نسبت به او می‌شود.

برنامه ریزی شغلی برای دانش آموزان

برنامه ریزی شغلی درست به دانش آموزان کمک می کند که مسیریابی خود را به درستی انجام دهند و در مسیر رسیدن به خواسته های خود مصمم تر باشند.

3. امنیت شغلی

منحنی تقاضای مشاغل پردرآمد به‌گونه‌ای است که هرگز حالت نزولی پیدا نمی‌کند. به‌عنوان‌مثال، تقاضای یک پزشک در حال افزایش است. همچنین، یک مهندس با تجربه، گنجینه یک شرکت محسوب می‌شود.

یک شرکت معتبر همیشه ترجیح می‌دهد که یک کارمند مدیریتی با تجربه استخدام کند که به خاطر انجام به موقع و باکیفیت کارها از حقوق بالا نیز بهره‌مند شود. در کل، فعالیت در زمینه یک شغل پردرآمد، آن هم به صورت تخصصی و عالی هیچ‌وقت تهدیدی برای ثبات شغلی به همراه نخواهد داشت.

4. ذهن راضی و شاد

وقتی تلاش و پشتکار زیاد با دستمزد بالا همراه باشد، رضایت شخص نسبت به وضعیت شغلی و زندگی چند برابر می‌شود. مطمئناً توانایی مالی زیاد برای برطرف کردن نیازها و تحقق رویاها و مسئولیت‌ها به نوبه خود شادی را به ارمغان می‌آورد.

در این شرایط، ذهن در آرام‌ترین حالت خود قرار می‌گیرد و شخص از درون خوشحال می‌شود. این آرامش و شادی درونی باعث می‌شود که شخص برای خانواده و اطرافیان خود یک منبع انرژی مثبت باشد.

معرفی مشاغل پردرآمد سال 2030

در این بخش 15 مورد از مشاغل پردرآمد که در دهه آینده شاهد رشد جدی خواهند شد را موردبررسی قرار می‌دهیم. این لیست بر اساس پیش‌بینی‌ها و ارزیابی‌های BLS تهیه‌شده است و پیش‌بینی به این صورت بوده است که مشاغل موجود در این لیست طی 10 سال آینده ” سریع‌تر از حد متوسط ” یا ” بسیار سریع‌تر از حد متوسط ” رشد خواهند کرد.

1. دستیار پزشک

دستیار پزشک در مشاغ پردرآمد

حقوق میانگین در سال 2020: 115 هزار دلار

نرخ رشد پیش‌بینی‌شده برای سال‌های 2020 تا 2030: 31 درصد (بسیار سریع‌تر از حد متوسط)

دستیار پزشک یک متخصص پزشکی دارای مجوز است که مراقبت‌های عادی و روتین بیمار را انجام می‌دهد. درست مانند یک پزشک، دستیار پزشک نیز می‌تواند بیماران را معاینه کند و بعد از تشخصی بیماری، درمان‌های لازم را انجام دهد. تجویز دارو و ارائه برنامه‌های درمانی لازم در حوزه مسئولیت‌های دستیار پزشک قرار دارد. شاید فکر کنید که چه تفاوتی بین پزشک و دستیار پزشک وجود دارد. تفاوت آنها به این صورت است که یک پزشک می‌تواند به صورت مستقل کار کند ولی دستیار پزشک باید تحت نظارت یک پزشک باشد.

کار حرفه‌ای به‌عنوان دستیار پزشک با انتخاب رشته تجربی و بعد از آن با تحصیل در رشته پزشکی شروع می‌شود. گواهینامه‌ها و مجوزهای لازم برای شروع کار باید بر اساس قوانین کشور کسب شود.

2. تحلیلگر امنیت اطلاعات

تحلیلگر امنیت اطلاعات

حقوق میانگین در سال 2020: 104 هزار دلار

نرخ رشد پیش‌بینی‌شده برای سال‌های 2020 تا 2030: 31 درصد (بسیار سریع‌تر از حد متوسط)

تحلیلگران امنیت اطلاعات مسئول حفاظت از اطلاعات یک شرکت هستند. استخدام این تحلیلگران از اولویت‌های شرکت‌هایی است که اطلاعات بسیار حساس آنها به صورت دیجیتالی به اشتراک گذاشته و ذخیره می‌شود.

تحلیلگر امنیت اطلاعات مسئول کارهایی مانند تحقیق و تست راه‌حل‌های امنیتی، ارزیابی فرآیندهای امنیتی فعلی شرکت، شناسایی و برطرف کردن آسیب‌پذیری ها، مدیریت تهدیدها یا نقص‌های امنیتی و توسعه و پیاده‌سازی راه‌حل‌ها و فنّاوری‌ها امنیتی است.

برای اینکه بتوانید در این زمینه مشغول به فعالیت شوید، باید اطلاعات لازم را در مورد امنیت سایبری داشته باشید. برای دستیابی به این شغل باید مدرک کارشناسی (به بالا) در یکی از رشته‌های مرتبط با فناوری مثل علوم کامپیوتر را دارا باشید.

3. متخصص علم داده یا Data Scientist

متخصص علم داده در مشاغل پردرآمد

حقوق میانگین در سال 2020: 98 هزار دلار

نرخ رشد پیش‌بینی‌شده برای سال‌های 2020 تا 2030: 31 درصد (بسیار سریع‌تر از حد متوسط)

متخصصان علم داده چارچوبی را ایجاد می‌کنند که این امکان را به شرکت‌ها می‌دهد که داده‌ها را جمع‌آوری، سازمان‌دهی و تجزیه و تحلیل کنند. سپس با پیش‌بینی‌ها و دستیابی به اطلاعات ارزشمند، تصمیم‌گیری‌های بهتری برای کسب‌وکار خود داشته باشند.

بسته به نیازهای تجاری، این شغل می‌تواند شامل تست داده‌ها، اجرای مدل‌ها و الگوریتم‌های آماری، بهینه‌سازی چارچوب‌ها و … باشد که همه این کارها برای افزایش کارایی و دستیابی به نتایج بهتر انجام می‌شود.

فعالیت در زمینه علم داده نیاز به مهارت فنی تخصصی دارد، به همین دلیل داشتن مدرک کارشناسی (به بالا) در رشته‌های علوم کامپیوتر، مهندسی نرم‌افزار، هوش مصنوعی و رباتیکز، آمار، ریاضیات یا سایر رشته‌های مرتبط با این زمینه شغلی الزامی است. شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که داده‌های خود را در اختیار یک متخصص علم داده با مدرک پیشرفته و تخصص بالا قرار دهند.

4. توسعه‌دهنده نرم‌افزار

توسعه دهنده نرم افزار

حقوق میانگین در سال 2020: 110 هزار دلار

نرخ رشد پیش‌بینی‌شده برای سال‌های 2020 تا 2030: 22 درصد (بسیار سریع‌تر از حد متوسط)

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار یا همان مهندسان نرم‌افزار، تمام مراحل لازم برای توسعه یک نرم‌افزار یا اپلیکیشن خاص ازجمله طراحی، کد نویسی و تست را انجام می‌دهند. این نرم‌افزار می‌تواند یک راه‌حل سازمانی برای شرکت‌های بزرگ باشد یا یک اپلیکیشن برای وب یا موبایل باشد که قرار است توسط عموم مردم مورداستفاده قرار بگیرد.

مهم‌ترین چیزی که برای موفقیت در این حوزه شغلی به آن نیاز دارید، مهارت‌های کد نویسی است؛ بنابراین، هر کار لازم برای تقویت مهارت‌های کد نویسی خود را انجام دهید. شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین یا حضوری، جستجو در اینترنت و آموزش تکنیک‌های جدید و محبوب و … از مهم‌ترین راه‌هایی است که در این راه به شما کمک می‌کنند. البته، افراد زیادی هستند که به خاطر علاقه خود به سمت برنامه‌نویسی رفته‌اند و به خاطر مهارت‌های بالا، بدون داشتن مدرک هم در شرکت‌ها مشغول به فعالیت هستند، اما اگر می‌خواهید در مراکز دولتی یا شرکت‌های معتبر شانس بیشتری برای استخدام داشته باشید، داشتن مدرک کارشناسی (به بالا) مهندسی نرم‌افزار برای شما امتیاز محسوب می‌شود. 

بهتر است به این نکته نیز توجه داشته باشید که برنامه‌نویسی از آن دسته مشاغلی است که مهارت و تجربه کاری بیشتر از سطح تحصیلات اهمیت دارد. پس اگر می‌خواهید در این زمینه شغلی موفق باشید باید ارتقا مهارت را در اولویت خود قرار دهید.

5. مدیریت مالی

مدیریت مالی در مشاغل پردرآمد

حقوق میانگین در سال 2020: 134 هزار دلار

نرخ رشد پیش‌بینی‌شده برای سال‌های 2020 تا 2030: 15 درصد (بسیار سریع‌تر از حد متوسط)

همانطور که از اسم آن مشخص است، مدیران مالی مسئول مدیریت امور مالی یک سازمان هستند. در واقع، مدیر امور مالی با شناسایی ضعف‌ها یا خطرات مالی، از بین بردن خطرات، انجام تحقیقات مالی، ارائه پیش‌بینی‌ها و گزارش‌های مالی، تهیه صورت‌حساب های مالی، تعیین اهداف مالی، ارائه پیشنهادات مناسب برای کاهش هزینه‌ها افزایش سود برای بهبود وضعیت مالی سازمان تلاش می‌کند. این مسئولیت‌های مهم و حیاتی باعث شده است که مدیریت مالی در دسته مشاغل پردرآمد آینده قرار بگیرد.

مدیریت مالی نیازمند دانش عمیق در مورد امور مالی کسب‌وکار است، دانشی که از تحصیل در رشته‌های حسابداری به دست می‌آید. برای فعالیت در این زمینه باید مدرک کارشناسی (به بالا) را در مدیریت مالی و حسابداری کسب کنید.

6. مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی

مدیریت سیستم های اطلاعاتی

حقوق میانگین در سال 2020: 151 هزار دلار

نرخ رشد پیش‌بینی‌شده برای سال‌های 2020 تا 2030: 10 درصد (بسیار سریع‌تر از حد متوسط)

مدیر سیستم‌های اطلاعاتی مسئول طراحی و مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی درون یک سازمان است. این افراد در بخش IT یک شرکت وظیفه دارند که فنّاوری‌های فعلی شرکت را ارزیابی کنند، از به‌روزرسانی‌ها و بهترین روش‌های موجود مطلع شوند، استراتژی‌ها و برنامه‌های کارساز ارائه دهند تا از این طریق، وضعیت شرکت را بهبود ببخشند. از سخت‌افزار گرفته تا نرم‌افزار، از امنیت گرفته تا نظارت بر عملکرد هم‌تیمی‌ها، همگی در دسته وظایف مدیر سیستم‌های اطلاعاتی قرار دارد.

به‌عنوان‌مثال، یک مدیر سیستم‌های اطلاعاتی ممکن است هزینه‌ها و مزایای یک نرم‌افزار جدید را بسنجد، توصیه‌های خود را به مدیران یا سایر همکاران ارائه دهد، آن را به‌طور مؤثرتر در سازمان اجرا کند و بر نگهداری و امنیت آن در آینده نظارت داشته باشد.

این فرد برای انجام درست و دقیق وظایف خود به درک عمیقی از سیستم‌های اطلاعاتی نیاز دارد؛ بنابراین، حداقل مدرک لازم برای این کار مدرک کارشناسی در رشته علوم کامپیوتر یا IT است.

7. اکوچئری یا مدیریت ریسک

مدیریت ریسک

حقوق میانگین در سال 2020: 110 هزار دلار

نرخ رشد پیش‌بینی‌شده برای سال‌های 2020 تا 2030: 18 درصد (بسیار سریع‌تر از حد متوسط)

اکوچئرها معمولاً برای شرکت‌های بیمه و بانک‌ها کار می‌کنند و مسئول ارزیابی ریسک هستند. این افراد از ریاضیات، داده‌ها و آمار برای محاسبات مالی و برآورد احتمالات صنعت بیمه استفاده می‌کنند. اکوچئر ها تعیین بیمه‌نامه و حق بیمه را انجام می‌دهند.

با توجه به این که در آینده افراد زیادی برای بازنشستگی خود برنامه‌ریزی می‌کنند، پس مطمئناً تقاضا برای خدمات مالی نیز افزایش پیدا می‌کند. اکوچئری، حسابداری رسمی و مشاور مالی همگی در دسته خدمات مالی قرار می‌گیرند. برای فعالیت در این زمینه نیازمند مدرک کارشناسی در یک رشته مرتبط با ریاضی، آمار یا حسابداری هستید.

8. مدیریت بازاریابی

بازاریابی در مشاغل پردرآمد

حقوق میانگین در سال 2020: 142 هزار دلار

نرخ رشد پیش‌بینی‌شده برای سال‌های 2020 تا 2030: 6 درصد (سریع‌تر از حد متوسط)

مدیران بازاریابی مسئول اطلاع‌رسانی در مورد محصول، خدمات، رویداد، برند و … می‌باشند. در واقع، باید کار خود را به نحوی انجام دهند که مشتریان را در مورد ارزش خرید محصول، حضور در رویداد یا دنبال کردن یک برند و سرویس متقاعد کنند. پیاده‌سازی و بهینه‌سازی استراتژی‌ها، توسعه کمپین‌ها برای افزایش آگاهی و ارتباط با مشتریان و هدایت فروش از وظایف اصلی مدیری بازاریابی است.

اکثر مدیران بازاریابی دارای مدرک بازاریابی هستند. البته توجه داشته باشید که همانند مهندسی نرم‌افزار شما به‌عنوان یک بازاریاب می‌توانید در شرکت‌های کوچک‌تر یا حتی انفرادی کار خود را بدون مدرک نیز انجام بدهید؛ اما بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معتبر به دنبال استخدام بازاریاب‌های متخصص هستند؛ بنابراین هر چقدر که مهارت بیشتری داشته باشید به احتمال زیاد فرصت‌های بیشتری برای فعالیت در یک شغل با درآمد بالاتر خواهید داشت. در واقع، مشاغل پردرآمد نیاز به مهارت و تخصص بالاتری دارند که این قانون برای شغل مدیریت بازاریابی نیز صدق می‌کند.

گیمر درس­‌خوان

نحوه ایجاد تعادل بین درس و بازی​ اینکه در کنار درس‌خواندن از بازی کردن هم لذّت می‌برید، نشان‌دهنده این است که قرار است مسیر تحصیلی

بیشتر بخوانید

9. مدیریت پایگاه داده

مدیریت پایگاه داده ها

حقوق میانگین در سال 2020: 99 هزار دلار

نرخ رشد پیش‌بینی‌شده برای سال‌های 2020 تا 2030: 10 درصد (سریع‌تر از حد متوسط)

مدیران پایگاه داده مسئول نگهداری از سیستم‌های پایگاه داده یک شرکت و اطمینان از دسترسی آسان، سریع و امن به اطلاعات هستند. وظایف اصلی یک مدیر پایگاه داده به نوع پایگاه داده شرکت بستگی دارد که از مهم‌ترین وظایف او می‌توان به بهینه‌سازی پروسه جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و سازمان‌دهی داده‌ها و همچنین گرفتن نسخه پشتیبان از سیستم‌ها، شناسایی مشکلات یا ناسازگاری‌های موجود در پایگاه داده و ارائه راه‌حل‌های مؤثر، ایجاد پایگاه داده‌های جدید و انتقال داده‌ها به آن، نظارت بر سطح دسترسی‌های کاربران و طراحی و اجرای اقدامات امنیتی اشاره کرد.

درک ساختار پایگاه داده، نحوه عملکرد آن و مدیریت و بهینه‌سازی آن از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که یک مدیر پایگاه داده باید آنها را دارا باشد؛ بنابراین مدیران پایگاه داده باید دارای مدرک کارشناسی (به بالا) در یکی از رشته‌های مرتبط مثل علوم کامپیوتر و مهندسی نرم‌افزار باشند.

10. مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی در مشاغل پردرآمد

حقوق میانگین در سال 2020: 121 هزار دلار

نرخ رشد پیش‌بینی‌شده برای سال‌های 2020 تا 2030: 6 درصد (سریع‌تر از حد متوسط)

مدیران منابع انسانی وظیفه مدیرت همه مسائل مربوط به کارکنان یک سازمان را بر عهده دارند. این بستگی به نیازهای سازمان دارد که یک مدیر منابع انسانی چه کارهایی باید انجام دهد. از مهم‌ترین آنها می‌توان به استخدام نیروی جدید، آموزش کارکنان و بهبود کار تیمی و رسیدگی به شکایات اشاره کرد.

اکثر افرادی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند دارای مدرک کارشناسی هستند. اگرچه برخی از شرکت‌ها حتی افراد بدون مدرک را نیز برای این سمت شغلی استخدام می‌کنند اما افراد متخصص با مهارت و مدارک موردنیاز شانس بالاتری برای استخدام در یکی از مشاغل پردرآمد دارند.

11. مدیریت روابط عمومی

مدیریت روابط عمومی در مشاغل پردرآمد

حقوق میانگین در سال 2020: 118 هزار دلار

نرخ رشد پیش‌بینی‌شده برای سال‌های 2020 تا 2030: 9 درصد (بسیار سریع‌تر از حد متوسط)

مدیران روابط عمومی مسئول شکل دهی به دیدگاه عموم مردم در مورد کارکنان، خدمات یا محصولات یک شرکت یا سازمان هستند. این شکل‌دهی به اذهان عمومی می‌تواند در جهت ایجاد سروصدا در راه‌اندازی محصول جدید، پوشش خبری برای یک کتاب جدید، ایجاد برند جدید و … باشد. ایجاد و حفظ روابط با رسانه‌ها، نوشتن اطلاعیه‌های مطبوعاتی و کنترل آسیب‌های ناشی از مطبوعات منفی در حوزه فعالیت ای مدیر روابط عمومی قرار دارد.

برای فعالیت در این زمینه باید مدرک کارشناسی (به بالا) روابط عمومی، بازاریابی یا علوم ارتباطات داشته باشید. البته، شرکت‌هایی هستند که به خاطر تجربه ایجاد علاقه و انگیزه در مخاطبان و هدایت مطبوعات مثبت درها را برای استخدام متقاضیان بدون مدرک باز کرده‌اند.

12. مهندسی صنایع

مهندسی صنایع

حقوق میانگین در سال 2020: 89 هزار دلار

نرخ رشد پیش‌بینی‌شده برای سال‌های 2020 تا 2030: 10 درصد (بسیار سریع‌تر از حد متوسط)

مهندسان صنایع در زمینه بهینه‌سازی و افزایش کارایی فعالیت می‌کنند. این مهندسان از ریاضیات، آمار، علم و اصول مهندسی برای ارزیابی افراد، سیستم‌ها و فرآیندهای مربوط به یک کسب‌وکار مانند زنجیره تأمین، عملیات، امور مالی ماشین‌آلات یا تجهیزات استفاده می‌کنند. در واقع، هدف آنها پیدا کردن مؤثرترین راه برای ادغام سیستم‌ها و فرآیندهای موردنیاز برای ایجاد یک محصول یا سرویس می‌باشد.

آنها اطمینان می‌دهند که هزینه‌های کسب‌وکار را پایین آورده و بهره‌وری آن را بالا نگه می‌دارند و درنتیجه به اهداف سازمانی دست پیدا می‌کنند. این اهداف سازمانی می‌تواند ارسال محصول تا یک مهلت مشخص یا بهینه‌سازی عملیات حمل و تحویل باشد.

برای اینکه به‌عنوان یک مهندس صنایع از داشتن یکی از مشاغل پردرآمد لذت ببرید، نیاز به کسب مدرک کارشناسی (به بالا) در رشته مهندسی صنایع یا رشته‌های مرتبط با آن دارید. بسیاری از مهندسان صنایع به تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) ادامه می‌دهند.

13. پرستاری

پرستاری

حقوق میانگین در سال 2020: 75 هزار دلار

نرخ رشد پیش‌بینی‌شده برای سال‌های 2020 تا 2030: 7 درصد (سریع‌تر از حد متوسط)

پرستاران در جاهای مختلفی ازجمله بیمارستان‌ها، مطب پزشکان، مراکز جراحی، مراکز مراقبت‌های پرستاری و … مشغول به کار می‌شوند. وظایف یک پرستار به محل کار، حوزه تخصصی و نیازهای بیماران بستگی دارد. از نظارت بر علائم حیاتی گرفته تا تجویز دارو و کمک به جراحی، همگی جزو وظایفی هستند که یک پرستار با داشتن تخصص لازم می‌تواند از عهده آنها بربیاید.

برای اینکه بتوانید در زمینه پرستاری فعالیت کنید، باید مدرک کارشناسی پرستاری را کسب کنید و سپس با گذراندن دوره‌های کارآموزی تجربه و آمادگی لازم را برای این شغل مهم و حساس به دست بیاورید.

14. مهندسی فروش

مهندسی فروش

حقوق میانگین در سال 2020: 109 هزار دلار

نرخ رشد پیش‌بینی‌شده برای سال‌های 2020 تا 2030: 6 درصد (سریع‌تر از حد متوسط)

همانطور که از اسم آن مشخص است، مسئولیت این افراد ترکیبی از مهندسی و فروش می‌باشد. مهندسان فروش معمولاً برای شرکت‌هایی کار می‌کنند که محصولات یا خدمات فناورانه را به مشتریان ارائه می‌دهند. این افراد برای ارزیابی سیستم‌های خود و توسعه راه‌حل‌های سفارشی متناسب با نیازهای هر مشتری استخدام می‌شوند. انجام و تمدید معاملات، نصب نرم افزار یا تجهیزات و ارائه پشتیبانی پس از فروش ازجمله مسئولیت‌های مهم مهندس فروش است.

از آنجا که این مهندسان برای فروش و عرضه موفقیت‌آمیز محصولات و خدمات به دانش عمیقی از علم، فناوری و اصول مهندسی نیاز دارند، داوطلبان این حوزه شغلی باید حداقل مدرک کارشناسی مهندسی داشته باشند تا بتوانند وارد این عرصه شوند. (توجه داشته باشید که بهره‌مندی از اکثر فرصت‌های شغلی بهتر با درآمد بالاتر نیازمند به مدرک کارشناسی ارشد است)

15. نویسنده فنی

نویسنده فنی

حقوق میانگین در سال 2020: 75 هزار دلار

نرخ رشد پیش‌بینی‌شده برای سال‌های 2020 تا 2030: 7 درصد (سریع‌تر از حد متوسط)

نویسندگان فنی ایده‌های پیچیده‌ای را در نظر می‌گیرند و آنها را با زبانی بیان می‌کنند که مردم به‌راحتی بخوانند و درک کنند. این نوشته می‌تواند در قالب مقاله، مجله، پست آموزشی، اسکریپت ویدئویی، راهنمای دستورالعمل یا … باشد. این به این معنا است که نویسندگان باید توانایی بالایی در برقراری ارتباط با مخاطبان محصول یا سرویس موردنظر داشته باشد. به‌عنوان‌مثال باید موضوعی که قرار است در مورد آن مطلبی تهیه کنند را به‌طور کامل درک کنند و تمام اطلاعات موردنیاز را پوشش دهند.

برای این که در حوزه نویسندگی فنی به یک فرد موفق تبدیل شوید باید درک عمیقی از حوزه موردنظر داشته باشید یا توانایی بالایی در جستجو و ترکیب اطلاعات معتبر داشته باشید. اکثر محتوای موردنیاز برای تهیه یک محتوای مناسب به صورت انگلیسی هستند به همین دلیل اگر بتوانید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید، مطمئناً تبدیل به شخصی می‌شوید که در این زمینه حرف اول را می‌زنید.

نتیجه‌گیری در مورد مشاغل پردرآمد

دستیابی به مشاغل پردرآمد یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای اکثر مردم است. مخصوصاً دانش‌آموزانی که در ابتدای مسیر هستند، دوست دارند که قدم های محکم‌تری در این مسیر بردارند. به خاطر همین ما سعی کردیم که در این مقاله، مشاغل پردرآمد مربوط به 10 سال آینده را پوشش دهیم تا با بررسی هرکدام از آنها، مسیر موردعلاقه خود را پیدا کنید. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، متشکریم.

مطالب مرتبط
tops - screen

هنوز بازی رو دانلود نکردی؟

همین الان بازی تاپس رو دانلود کن و رقابت رو شروع کن

قوانین و مقررات تاپس

تعاریف و اصطلاحات: تاپس: اپلیکیشن تاپس یک بازی می‌باشد که با تکیه بر محتوای آموزشی بستری مناسب برای رشد و تعالی دانش آموزان در زمان فراغتشان را فراهم می‌نماید. کاربر : شخص حقیقی یا حقوقی می باشد که از طریق بستر ارتباطی اینترنت و با استفاده از اپلیکیشن تاپس نسبت به دریافت خدمات اقدام می نماید. حساب کاربری (پروفایل) : حسابی است که کاربر با ثبت شماره تلفن همراه خود برای استفاده از خدمات تاپس در اپلیکیشن ایجاد کرده‌ است. اطلاعات هویتی : اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد تاپس می‌شود. قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران : قانون اساسی، قوانین عادی، آیین نامه های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر جامعه می‌یاشد. کاربران با ثبت نام در تاپس و همچنین با استفاده از خدمات تاپس می‌پذیرند که قوانین و مقررات جاری تاپس را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی، آن را پذیرفته‌اند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییرکند و بنابراین استفاده مستمر کاربران از تاپس به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات است. برای استفاده از خدمات تاپس لازم است که هر کاربر اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی با ثبت شماره تلفن همراه، یک حساب کاربری در اپلیکیشن بسازد. کاربر مذکور باید نام، نام خانوادگی و شماره همراه خود را در اپلیکیشن تاپس ثبت کند. در صورت نقص اطلاعات امکان بروز اشکال در سرویس ها وجود داشته و مسئولیت آن با کاربر خواهد بود. در صورت استفاده از خدمات تاپس، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب خود هستند و مسئولیت تمامی فعالیت هایی که تحت حساب کاربری آنان انجام گیرد، بر عهده خودشان است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر می بایست در اسرع وقت با پشتیبانی تاپس تماس بگیرد. کاربر حق واگذاری و اجازه استفاده از حساب کاربری خود به دیگران (حقیقی یا حقوقی) را ندارد. شرایط استفاده از تاپس: کلیه اصول و رویه های تاپس منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربران است. محتویات و سرویس های تاپس، تنها برای استفاده شخصی و غیرتجاری عرضه شده است. هرگونه استفاده غیرشخصی، قابل پیگرد بوده و هیچ فردی به هیچ عنوان مجاز به استفاده از اطلاعات تاپس برای فروش و یا تولید مجدد در هیچ بستری نمی باشد. استفاده از تاپس برای دسترسی به سرویس ها فراهم شده و لازم است کاربر صرفاً از آن در جهت اهداف و مقاصد تعریف شده استفاده نماید. استفاده از اپلیکیشن به گونه ای که باعث بروز مشکل، از کار انداختن و ... آن شود، مجاز نبوده و از طرف صاحب امتیاز نرم افزار قابل پیگیری حقوقی خواهد بود. این سند به عنوان یک توافق نامه با توجه به مقررات و قوانین کشوری مقرر گردیده و به معنای اعلام موافقت کاربر با شرایط استفاده از تاپس است. کاربر متعهد است به هیچ عنوان سوالات موجود در تست ها و کوئیزها و آزمون ها را به هیچ نحوی با دیگران به اشتراک نگذارد. کاربر می پذیرد که راه ارتباطی اپلیکیشن تاپس با وی از طریق ارسال پیامک است و امکان درخواست قطع ارسال پیامک برای وی وجود دارد، ولی ممکن است که با قطع پیامک، در استفاده از سرویس با اشکال مواجه شود. استفاده از اپلیکیشن تاپس نیازمند سخت افزار و اینترنت بر روی آن می باشد، مسئولیت تامین و همچنین پرداخت هزینه های مربوط به آنها بر عهده کاربر است. کاربر متعهد است در طول یا پس از اتمام استفاده از تاپس، هیچ یک از اطلاعات تاپس را به هیچ گونه ای استفاده نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات خارج از ساختار خود اپلیکیشن بر خلاف قوانین و مقررات تاپس خواهد بود. تاپس ممکن است به علت به روزرسانی، اقدام به حذف برخی از محتواها کند. کاربر حق ندارد هیچ گونه تلاشی در جهت استخراج Source Code نرم افزارهای RF تاپس شامل Decompile، مهندسی معکوس یا فعالیت های مشابه انجام دهد. کاربر مجاز نیست با استفاده از روش های framing یا mirroring یا روش های دیگر نسخه دیگری از اپلیکیشن تاپس را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم افزار تاپس یا در روش ارائه سرویس تاپس تغییر یا خللی ایجاد کند. کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری، مطالعه یا هرگونه فعالیت داده کاوی روی سرویس اجرا کند. کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ یک از بخش های سرویس تاپس یا سرویس های مرتبط با تاپس انجام دهد. هزینه ها و پرداخت: خرید اشتراک از تاپس صرفاً از طریق درگاه اینترنتی صورت می پذیرد. امکان عودت هزینه اشتراک و خدمات خریداری شده تنها تا 72 ساعت پس از پرداخت امکان پذیر است. این امکان تنها از طریق ارسال درخواست از طریق "تماس با ما" در صفحه "پروفایل" امکان پذیر است. اگر تراکنش پرداخت هزینه توسط درگاه بانکی (که خارج از کنترل مجموعه ما است) برگشت بخورد، یا دچار مشکلی شود و همچنین اگر تحت شرایط ذکر شده در این توافقنامه هزینه شما عودت داده شود، ما دسترسی شما به محتوای خریداری‌شده را معلق یا ملغی خواهیم کرد. همچنین اگر به هر دلیلی تراکنش مشکوک و غیرقانونی اتفاق بیافتد، تراکنش‌های انجام‌شده لغو و باطل و دسترسی شما به محتوای خریداری‌شده معلق یا ملغی خواهد شد. ما این حق را برای خود محفوظ می‌داریم که به صلاحدید خودمان حساب شما را با خبر قبلی معلق یا مسدود کنیم. امکان استفاده از محتوای غیر رایگان اپلیکیشن، با پرداخت درون برنامه ای، اعتبار دارد. مسئولیت تاپس: تاپس تمامی تلاش خود را جهت استفاده کاربر از اپلیکیشن تاپس به کار می گیرد اما تضمینی در مورد اجرای آن بر روی همه دستگاه ها یا شبکه های ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفن همراه و ...) نخواهد داد. در صورت بروز مشکل در زمان استفاده از تاپس کاربران می توانند از طریق سرویس "ارتباط با ما" در صفحه پروفایل مشکل خود را مطرح کرده و تاپس پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل مشکلات به عمل خواهد آورد. اطلاعات و محتوای موجود در تاپس از منابع معتبر و مرتبط و با رعایت مقررات و توجه به حقوق مولفان جمع آوری شده است. ممکن است اطلاعات، نرم افزار، سرویس های موجود یا ارائه شده در اپ در مواردی غیر دقیق و یا دارای اشکالات جزئی باشد. تاپس به طور مداوم اطلاعات و محتویات اپ را کنترل و بروز خواهد نمود. تاپس سهولت چگونگی استفاده، دقت اطلاعات، تضمین عملکرد نرم افزار و سرویس ها را بدون قید و یا تضمین، "آنگونه که هست" ارائه می کند. تاپس تحت هیچ شرایطی مسئولیت های ناشی از مهارت کم کاربر در استفاده از اپلیکیشن و یا ابراز اینکه در مورد سرویس و محصولات اطلاعی نداشته است را برعهده نخواهد گرفت. تاپس مسئولیتی در قبال مشکلات ناشی از قطع و یا سرعت اینترنت، مشکلات کاربری، خرابی تجهیزات شما و یا آلودگی آن به ویروس نداشته و مسئولیت تأخیر یا عدم کارکرد اپلیکیشن ناشی از این موارد بر عهده استفاده کننده خواهد بود. تاپس سعی می‌کند که کاربران دسترسی شبانه‌روزی در تمامی ۷ روز هفته را داشته باشند و سعی می‌کند هرگونه زمان ازکارافتادگی را به حداقل برساند. تاپس ممکن است با اطلاع قبلی، به منظور تعمیر و نگهداری اپلیکیشن، دسترسی کاربران یا ارائه خدمات را موقتاً و در حداقل زمان ممکن متوقف یا معلق کند. قطع سرویس: تاپس در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد که حضور یک کاربر می تواند برای تاپس یا سایر کاربران نامطلوب باشد حق حذف دسترسی کاربر به اپلیکیشن را دارد. اگر تاپس به این باور برسد که کاربر از سیاست عودت وجه سوءاستفاده می‌کند، این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که حساب کاربری کاربر را معلق یا مسدود یا ملغی کند و استفاده کنونی یا آتی وی از خدمات و محصولات تاپس را محدود یا مسدود کند. اعتبار قوانین: توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های تاپس منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزش و پرورش جمهوری اسلامی است. تاپس حق تغییرات آتی در قوانین را بر خود محفوظ می‌داند و در صورتی که تغییراتی در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌ها ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

small_c_popup.png

ثبت نام رایگان

در خبرنامه تاپس ثبت نام کنید تا مقالات جدید هم برای شما ارسال شود
لوگو اندروید

برای یک شروع هیجان انگیز آماده ای؟